تبلیغات
ولی‌عصر(عج) - سؤالاتی دیگر از اهل سنت

سؤالاتی دیگر از اهل سنت

دوشنبه 24 اسفند 1388 01:24 ب.ظنویسنده : محمد ترابی

 

وزیر بودن حضرت علی علیه السلام:

1 چرا برای توده مردم نمی گویید که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در یوم الدار یا یوم الانذار تمام خویشان خود را جمع کرد و به آیین مقدس اسلام دعوت نمود و سپس فرمود : « و قد امرنی الله تعالی ان ادعوکم الیه فایکم یوازرنی علی هذا الامر علی ان یکون اخی و وصیی و خلیفتی فیکم » هیچ یک از حاضرین دعوت آن را نپذیرفتند تنها حضرت علی بن ابی طالب پذیرفت و عرضه داشت : « انا یا نبی الله اکون وزیرک عله . » (1)

و چرا نمی گویید که بسیاری از علماء و بزرگان این خبر را یا تحریف نموده اند و یا کاملا از مجامع روایی خو خذف نموده اند . کما این که در تفسیر طبری در ذیل آیه 214 شعراء دست خوش تحریف شده است و می گوید :

فایکم یوازرنی علی هذا الامر علی ان یکون اخی و کذا و کذا (2)

پی نوشت : 1- تاریخ الطبری ، ذکر الخبر عما کان من امر نبی الله صلی الله علیه و آله و سلم ، 63/2 .

2 – جامع البیان ، طبری 149/11 .

 

جریان سقیفه به نقل از عمر:

2 – چرا در حضور عموم مردم مسلمان ، نمی گویید که در روز سقیفه ( روزی که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم وفات نمودند ) مسلمانان صدر اسلام برای انتخاب خلیفه اختلاف و نزاع کردند ، به طوری نزاع آنان بالا گرفت و شخصی فریاد برآورد : « قتلتم سعد بن عباده » سعد بن عباده را کشتید . عمر گفت : خدا او را بکشد و بسیاری از اصحاب در این گیر و دار مخالفت خود را اعلام داشتند ؟ (1 )

پی نوشت : 1 – صحیح البخاری ، کتاب المحاربین من اهل الکفر و الرده ، باب رجم الحبلی من الزنا اذا احصنت 585/8  ؛ و تارخ الطبری حوادث سنه 11 ، حدیث السقیفه 445/2 .

 

3- چرا برای مردم نمی گویید که روش وضو گرفتن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ((1 و امیر المومنین علیه اسلام (2) و بعضی صحابه مسح بر پاهایشان بوده و حال این که این طریقه (3) ( که از قرآن کریم (4) و سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم (5) استفاده می شود ) در نزد شما ترک شده و به جای آن دستور به شستن پاها می دهید ؟

پی نوشت : 1 – عن عبدالله بن زید : ان النبی صلی الله علیه و آله و سلم توضا فغسل وجهه ثلاثا ویدیه مرتین و مسح براسه و رجلیه مرتین . از عبدالله بن زید ، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم وضو گرفت . پس سه مرتبه صورت شریف اش را شست و دو مرتبه دستهایش را شست و سر مبارک و دو پای خود را مسح نمود. ( المصنف – ابن ابی شیبه – کتاب الطهارات – فی الوضوء کم هو مره ح 4 ، 18/1 و کنز العمال ، آداب الوضوء – ح 26922 –ج 451/9 و سنن الدارقطنی کتاب الطهاره ، باب وضو رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم – ج 82/1 ح 11 ) و نیز عثمان وضوء پیامبر را به همین صورت بیان می کند : « و مسح براسه و ظهر قدمیه » پیامبر سر ور روی دو پای خود را مسح نمود .

المصنف ابن ابی شیبه – کتاب الطهارات ، فی الوضوء کم هو مره ، ح 3 ، ج 18/1 .

2 – قال : رایت علیا رضی الله عنه توضا فمسح ظهورهما . راوی می گوید : حضرت علی علیه السلام را دیدم که وضو  گرفت پس پشت دو پایش را مسح نمود .

مسند احمد بن حنبل ، مسند علی بن ابی طالب رضی الله تعالی عنه ، ج 124/1  .

3 – و قال ابن عباس : الوضوء غسلتان و المسحتان . عبدالله بن عباس می گوید : وضو عبارت از دو شستن ( صورت و دستان ) و دو مسح ( سرو پا ) نمودن است .

المصنف ، عبد الرزاق ، کتاب الطهاره ، باب غسل الرجلین ج 54و 55 و نیز احادیث 65 و 99  از همین باب ج 19/1 .

4- قال فخر رازی فی تفسیره : « حجه من قال بوجوب المسح مبنی علی القراءتین المشهورتین » التفسیر الکبیر ، ذیل آیه 6 سوره مائده ج 161/11 .

5 – تفسیر جامع البیان ، ذیل آیه 6 سوره مائده 185-168/4 .

 


آخرین ویرایش: جمعه 20 فروردین 1389 03:00 ب.ظ

 
جمعه 1 اردیبهشت 1396 12:14 ب.ظ
I was suggested this web site by my cousin. I'm not sure whether this post is
written by him as nobody else know such detailed about my trouble.
You are incredible! Thanks!
یکشنبه 28 آذر 1389 07:11 ب.ظ
ندارد کسی باتو ناگفته کار
و لیکن چو گفتی دلیلس بیار
باز مغالطه.!
سه شنبه 23 آذر 1389 05:42 ب.ظ
lsمسح گوش از حدیث پیامبر استدلال شده و واجب نیست و ربطی به رووسکم نداره.حتی تحقیقات در مورد مسح گردن چیز های شگفت انگیزی را نشان داده که بعدا ذکر خواهم کرد.خدا را شکر هر چه را ما سنت پیامبر می دانیم دانشمندان اروپایی کشف می کنن مثل حدیث مگس از ابو هریره که همش مسخره می کردید ما را تا این که دانشمندان کشف کردن که کتملا درست است.خدایا قربونت برم
دوشنبه 22 آذر 1389 07:45 ب.ظ
اگر یک چارم سر را مسح کنیم یا کلش همه قابل مسحه ولی پا شکلش طوریه که مسح نمیشه و حتما باید شسته شه.راست و جپ و بالا و پایین و لای انگشتا که محل جمع میکروب و میخک پاست و اهل سنت همه قسمتای پارو می شورن و بین انگشتا رو می شورن و خلال هم می کنن و اگر تحقیق بشه اهل سنت کمتر به بیماری های پوستی مر بوط به پا مبتنلا هستن.نحوه شستن دست از مچ تا آرنج رو قران گفته درسته و پزشکان قبل از عمل همین کار رو می کنن نه از آرنج میکرو بها رو جمع کنن بیارن کف دست.
محمد ترابی
تمام دکتر ها می گویند که استحمام روزانه مفید است و انسان می تواند با همان یک بار مواظبت کند و طهارتش را نگه دارد و برای رفع اصراف می توان از مقدار کمی آب استفاده کرد مثلا سه من آب چنانکه در روایات آمده و ثانیا به همین علت وضوی ما درست است چون ما با نصف استکان آب وضو می گیریم و شما مقدار زیادی آب را اصراف می کنید و از همه مسخره تر در وضوی اهل سنت اینکه آنان توی گوش های خود را هم مسح می کنند ! و آن را رووسکم میدانند و ثانیا در قرآن برئوسکم آمده یعنی مقداری از سرتان را مسح کنید و همینطور من المرافق آمده یعنی از آرنج و آمده است که وامسحو برئوسکم و ارجلکم که این نیز بر مسح پا دلالت دارد چنانکه فخر راضی در تفسیراش این مطلب را تایید کرده است
دوشنبه 22 آذر 1389 07:39 ب.ظ
کی گفته استحمام روزی چند دفعه مفیده خصوصا زمستان که سرده و آدم مریض میشه به جای وضو حموم بره. و این اسرافه و خدا می گه:اسراف کار برادر شیطانه.چرا مغالطه می کنی آقا .مثل این که من بگم تیم پیروزی از این جهت برتر از استقلاله و تو بگی ولی تیم منچستر که از این جهت بهتر از پیروزیه .من دارم از دو مقوله ی پیروزی و استقلال می گم و تو نتونستی جواب منطقی بدی از منچستر می گی.من از مسح یا شستن پا صحبت کردم نه حموم البته جواب حمومتم هم دادم.ای مغالطه گر.تا قیامت از نظر منطقی حکم شستن پا بر مسح ارجح است و با هیچ دست و پا زدن کاریش نمیشه کرد.
محمد ترابی
تمام دکتر ها می گویند که استحمام روزانه مفید است و انسان می تواند با همان یک بار مواظبت کند و طهارتش را نگه دارد و برای رفع اصراف می توان از مقدار کمی آب استفاده کرد مثلا سه من آب چنانکه در روایات آمده و ثانیا به همین علت وضوی ما درست است چون ما با نصف استکان آب وضو می گیریم و شما مقدار زیادی آب را اصراف می کنید و از همه مسخره تر در وضوی اهل سنت اینکه آنان توی گوش های خود را هم مسح می کنند ! و آن را رووسکم میدانند و ثانیا در قرآن برئوسکم آمده یعنی مقداری از سرتان را مسح کنید و همینطور من المرافق آمده یعنی از آرنج و آمده است که وامسحو برئوسکم و ارجلکم که این نیز بر مسح پا دلالت دارد چنانکه فخر راضی در تفسیراش این مطلب را تایید کرده است
پنجشنبه 18 آذر 1389 06:21 ب.ظ
از نظر عقلی و منطقی و پزشکی مسح پا درست است.پا بیش از همه ی اعضا به زمین -مرکز آلودگی ها_نزدیک است و ما بیش از همه پا را می شوییم.سر از همه دورتر است وشستن همیشگی آن باعث بیماری می شود و باید مسح شود.عمل پاشویه در پزشکی برای تلطیف بیماران توصیه شده است شستن پا باعث نشاط روحی انسان می شود .من مطمئنم اگر تحقیق شود مشخص می شود شستن پا به نفع انسان است و خدا همیشه خیر ما را می خواهد.وقتی عقل و منطق این را می گوید به من چه که در کتاب ما آمده یا نه.چون عقل قبول نکند من از هر چه می گذرم.
محمد ترابی
اتفاقا استخمام هم بسیار مفید است پس لطفا برای هر نماز یک بار استحمام کنید
جمعه 10 اردیبهشت 1389 10:46 ق.ظ
راست میگویید اینها رو در طول تاریخ علمای ما محو كردند
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر